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Game/Halo 5 News

헤일로5 뉴스 '구호작전' (2016.04.16)

원문 : https://www.halowaypoint.com/en-us/news/campaign-relief

(2016.04.16 에 플원에 작성한 글)


(원제목은 구호작전이라고 써져있는데 그렇게 쓰면 다음 업데이트 내용처럼 보일 수가 있기때문에 임의적으로 제목을 썼습니다)

*발번역, 의역, 오역, 요약이 많이 되어있습니다

스파르탄 레이저를 얼마전에 버프시켰다고 합니다. 그에 따른 데이터를 공개했습니다


스파르탄 레이저 킬 - 패치이후 상승도

 레이저 종류

 사용에 따른 스파르탄 킬

 사용에 따른 데미지

 스파르탄 레이저

 + 26.2%

 + 10.5%

 엔드게임(Endgame)

 + 58.3%

 + 14.4%

 셀레네의 창(Selene's Lance)

 + 69.8%

 + 36.8%

 

아직 직접적인 것은 아니지만 스플레터 킬이 워존에서 37.5%가 감소되었다고 합니다.

게다가 스튜디오에서 피드백 등을 받으면서 열심히 일하고 있다고 합니다. 감염(Infection) 플레이리스트, 매치메이킹 선호 옵션(matchmaking preference options), 개선된 포지 UI 업데이트와 이전 게임 메달, 캠페인 밸런스 등 많은 부분에서 일하고 있다고 합니다. 리치의 기억들(Memories of Reach)은 이른 5월에 릴리즈된다고 합니다.

전장 사생결단


어제 아침에 서버를 증설하여 여러분들께 베타 날을 늘렸였습니다(19일 화요일까지).목요일 하루에만 전장 사생결단을 287,086 시간을 플레이하였습니다. 라운드3인 "차고 방어" 임무에서 50%의 실패율을 보여준 데이터를 예를 들면서 플레이어들이 잘 플레이하는지 지켜보고 있다고 합니다. 피드백을 많이 넣어달라네요.

 피드백은 https://www.halowaypoint.com/en-us/forums/6e35355aecdf4fd0acdaee3cc4156fd4/topics/official-warzone-firefight-beta-feedback-thread/6cd3dcc6-fe74-444c-bb2b-9317da94f80a/posts

게임 설명에 대해서는 https://www.halowaypoint.com/en-us/community/blog-posts/bip-bap-beta

을 참고해달라고 합니다

 

감염

저번주에 감염이 공개되었습니다. 헤일로5에 이런 게임 타입을 넣어달라고 요구했고 멀티플레이어와 아트 팀이 열심히 일한 결과 이것을 내놓을 수 있었다고 합니다. 매일 맵과 모드를 테스트하고 있고 12명의 플레이어가 플레이한다고 합니다. 테스트에 사용하는 개발자가 만든 맵과 커뮤니티가 만든 맵의 스샷을 공개했습니다


첫번째 스샷은 An infected Riptide variant

두번째 스샷은 The Crypt - a custom-built Infection map from WyvernZu


포지????

이번주 월요일에 포지팀으로 가서 어떤 작업을 하는지 물어봤는데 아무런 말도 없이 이것만 보내줬다네요


아레나 리플래시 업데이트

 

저번 몇 주동안 멀티플레이어 팀에서 피드백을 토대로 아레나 무기를 조정하고 했고 지금도 하고 있다고 합니다.

이미 몇가지 맵에는 오늘 이른 시간에 이미 업데이트 했다고 하네요(근데 게임 타입마다 무기가 다른데 어떤 게임 타입인지 표기를 안해줬습니다...)

 

COLISEUM

- 바이너리 라이플 삭제

- 스나이퍼 라이플과 로켓 런처 무기 패드 스왑(스나이퍼는 옐로우 타워(으)로 / 로켓 런처는 그린타워(으)로)

- 서프레서가 그리프 리프트 하단으로 옮겨짐

 

FATHOM

- SAW 무기 패드 수정

  a. 최대 탄약을 1탄창으로 줄임(재장전 없음으로 못하게)

  b. 리스폰 시간을 3분에서 2분으로 줄임

 

EMPIRE

 - 샷건이 타워 1층으로 돌아감

 - 플라즈마 피스톨이 미드로 이동(타워와 pit 사이의 작은 길거리)

 

팀아레나에서 새로운 버전의 empire CTF, Coliseum 어썰트, Fathom 어썰트에서 이렇게 바뀐다고 합니다. 자세한 내용은 https://www.halowaypoint.com/en-us/forums/58b8518e005f432381ab99fbcaf931e0/topics/arena-refresh-feedback/d4b61b8a-f158-4190-9ee7-fd712799145e/posts 에서 확인할 수 있다고 합니다(내용이 많습니다. 참고로 이전 업데이트 내용입니다.). 계속 피드백 달라네요

 

엑스트라 피에스타

올해초에 피에스타가 등장했는데 우리는 파티가 오랫동안 가고 싶다는 소식을 들었습니다(여기서 파티는 게임 파티가 아니고 그냥 피에스타 게임으로 즐기는 난장판을 파티라고 묘사한거 같습니다). 피에스타 CTF, 피에스타 거점, 피에스타 어썰트 등을 커스텀 게임에 넣었습니다. 커스텀 게임으로 지금 당장 플레이할 수 있다네요. 피에스타 CTF는 1주일동안 소셜 플레이리스트에 등장하도록 노력하고 있다네요.

 

헤일로 5 캠페인 밸런스 업데이트

몇 달동안 피드백, 리뷰들을 보면서 헤일로5 캠페인 밸런스와 버그등에 초점을 맞춰 업데이트를 위해 일했다고 합니다.  

 

(너무 많아서 이부분은 영문으로 대체하겠습니다)

이슈

  • Players and reviews commonly cite the Warden as an unfair difficulty spike on higher difficulty, particularly the triple-Warden fight towards the end of the game. Looking at this in depth, it’s partly because of the Warden himself: his attacks are difficult to avoid, he’s hard to get behind to shoot in the back, his front armor is durable. It’s also because supporting enemies don’t allow any breathing room – having multiple turrets firing continuous, highly damaging beams at you while you’re trying to dodge Warden attacks is pretty rough.

  • Two-player co-op play is slightly more difficult than intended, but single player is a little too easy.

  • Covenant encounters are generally easier than Forerunner. Elites melt a little too fast under squad fire, and Grunts and Jackals are too little threat. However, Storm Rifles are very accurate and fire long bursts, making for an uneven experience if enemies happen to target a stationary player.

  • Players would lose track of enemies in Forerunner encounters and die to an enemy that got behind them. Soldiers are able to bamf frequently to break line of sight, and Crawlers are fairly durable for a fast-moving, close range and lethal enemy that requires aiming down.

  • Certain vehicle sections were much harder than others. Squad AI would often die in a Warthog gunner’s turret, making Warthog sections frustrating in single player, even more so when several enemies with homing weapons could fire on the Warthog at once.

  • In two or three player co-op, Squad AI could get stuck running back and forth between players wildly mashing the “Call for Help” button.


특이점 변경

워존 AI에도 적용했다고 합니다

  • Reduced two-player difficulty slightly

  • Increased single player difficulty slightly

  • Made Warden attacks a little easier to dodge, particularly on lower difficulties

    • Face Beam tracks moving targets less accurately

    • Gravity Bomb has less homing

    • Melee attack has slightly less range

  • Made the Warden slightly easier to kill from the front

  • Reduced AI Focus Turret damage output

  • Reduced AI Storm Rifle, Suppressor and Light Rifle effectiveness

    • AI Storm Rifle: fires in shorter bursts, projectiles spread out more and move more slowly. Jackals are now less effective than Elites with the Storm Rifle

    • AI Suppressor: fires in longer bursts, projectiles have less homing. Crawlers are now less effective than Soldiers with the Suppressor

    • AI now fire shorter bursts with the Light Rifle

  • Increased AI Plasma Pistol, Needler and Beam Rifle effectiveness

    • AI Plasma Pistol: slightly higher accuracy and damage

    • AI Needler: AI now fire longer bursts (i.e. can now supercombine players on Heroic and above), slightly higher damage

    • AI Beam Rifle: slightly more damage (mostly this will make it a two-shot kill instead of a three-shot kill in Heroic single player, allowing Jackal Snipers to actually kill a player from time to time)

  • Added a “tackle” animation to Sword Elites – shoutout to Pat Gillette for making the sweet sword tackle animation

    • Instead of stopping to swing at a moving target they can swing on the move

  • Increased Elite, Elite Officer and Soldier Officer durability

  • Reduced Soldier bamf frequency

  • Killing a Crawler now deals area-of-effect damage to all nearby enemies, softening them up or killing them outright

  • Reduced frequency of Squad AI getting killed while in a gunner’s turret in a player’s vehicle

  • Made being killed by an attached Plasma Grenade non-revivable, similar to lethal damage from a Binary Rifle

  • Increased AI special ability chance with higher player count in co-op games, e.g. Plasma Pistol overcharge, grenade throw

  • Increased AI promotion chance with player count in co-op games

    • i.e. in cooperative games you will encounter more high-ranked enemies where promotion paths exist (most noticeable with Grunts, Elites, Jackals and Crawlers)

  • The first player to press the “Call for Help” now has priority, other players will have to wait their turn for a revive – shoutout to Mr. Robert Kingsley for the code fix for this

 

 

막짤도 올려줬네요

번역하다가 넘 힘드러서 비교적 관심이 적은 싱글과 AI쪽은 영문으로 대체했습니다 ㅠㅠ

사생결단 베타가 19일 화요일까지 늘어났습니다~~~ 


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