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Game/Halo 5 News

헤일로 5 커뮤니티 업데이트 '리치의 기억들 프리뷰' (2016.04.30)

원문 : https://www.halowaypoint.com/en-us/news/memories-of-reach-preview

(2016.04.30 에 플원에 작성했던 글)


(이번 뉴스는 개인적인 사정으로 인해 중요 내용으로 생각되는 부분만요약 하였습니다.)


이번 업데이트에는 감염, 새로운 컨트롤러 옵션, UI 업데이트, 새로운 아머, 스킨, 무기들, 새로운 아레나 맵, 매치메이킹환경설정, 포지 업데이트 등과 함께 REQ 무기 밸런스 조정이있다고 합니다.

 

감염


게임모드 상세 사항

전체 플레이어 : 12

라운드 수 : 4

라운드당 시간 제한 : 각각 3

새로운 커스텀 게임 옵션 : “Last Squad Standing”

스파르탄들은 모든 스파르탄 어빌리티들을 가짐

감염된 자는 추진팩, 스마트 스코프,호버링

새로운 메달들(아래 이미지 참고)

 

포지???(계속됨)

 


이번에도 아무런 말 없이 이 스크린샷만 받았다네요

(개인적으로 그냥 감염 모드로 제작 가능한 포지 맵에디터 업데이트 정도가 될꺼 같네요)

 

리치의 기억들 REQ 프리뷰

REQ 이미지가 일부 공개되었습니다

 


플라즈마 라이플 이미지도 하나 추가적으로 공개했습니다 

 

REQ 무기 밸런스 업데이트

 

이번 리치의 기억들 업데이트에 맞춰 무기 밸런스를 변경한다고 합니다(자세한내용은 본문을 참조해 주세요)

에너지 소드와 퓨얼로드의 킬 비율과 데미지를 공개하였습니다

에너지 소드

 


퓨얼 로드



플라즈마 캐스터 업데이트

-클러스터 유탄(수류탄)이 더 효과적임

-차지샷이 더 낮은 명중률을 가짐

-일반적인 유탄이 바운드 이후에 빠르게 터짐

히드라 런처 업데이트

-반동 감소

-로켓의 스플래쉬 데미지 범위가 증가

-타이푼 바리에이션 : 3명의적들을 한번에 락할 수 있음


리치의 기억들 무기 밸런스업데이트 요약

(이 부분은 그냥 영어로 두겠습니다)

Plasma Caster: Default

§  Reduced non-charged timer from 0.5 to0.3 (less overshooting of enemies)

§  Sticky grenade has less arc (to be ableto place it on the map more reliably)

§  Sticky grenade detonation is now moredamaging vs. vehicles, but less damaging vs bipeds (will still kill bipeds inone shot when stuck)

§  Increased sticky grenade submunitiondamage values from 43 to 75 (indirect fire from a sticky shot can now actuallykill!)

§  Sticky submunition grenade inner AOEincreased from 0.65 to 1.0

Plasma Caster: White Scar

§  Needles have improved aim toward nearbytargets

Plasma Caster: Scourge of Fire

§  Sticky shot now has 7 submunitionsinstead of 5

Hydra Launcher: Default

§  Reduced recoil in hip

§  Increased inner AOE radius from 0.4 to0.8

§  Increased impact damage to make it moreeffective against vehicles (still two rockets to kill Spartan)

Hydra Launcher: Typhon

§  Enabled multi lock on for up to 3targets

§  Increased impact damage (still tworockets to kill Spartan)

Scattershot: Loathsome Thing

§  Increased number of hardlightprojectiles to be same as normal scattershot (5 -> 8)

Rocket Launcher: High Five

§  Increased AOE radius on cluster rockets

Binary Rifle: Twin Jewels ofMaethrillian

§  Reduced recoil

§  Placed twin projectiles a bit closertogether for easier biped targeting

Covenant Carbine: Rain of Oblivion

§  Reduced recoil

§  Increased zoom magnification a bit(closer to default Carbine)

Incineration Cannon: River of Light

§  Added slight homing to charge shot tohit multiple bipeds easier

Incineration Cannon: Heartseeker

§  Added proximity detonation to chargeshot (like the normal Inc. Cannon has) to make it more effective againstairborne targets or targets behind cover

Fuel Rod Cannon: Pool of Radiance

§  Fixed a damage bug (was not causing AOEdamage on initial explosion)

§  Made projectile thicker

Needler: Talon of the Lost

§  Reduced supercombine count to be same asnormal Needler

§  Needles have longer lifetime to moreeasily supercombines against difficult to hit targets (8s instead of 4s)

Spartan Laser: Selene’s Lance

§  Reduced recoil

§  Made beam thicker

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